Продавець Скіф-Турбо розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
73 відгуків
+380 (96) 307-63-97
+380 (66) 746-22-28
69000, вулиця Олександрівська, 35, Офіс 612 Бізнес центр "Елемент", Запоріжжя, Україна
Кошик
Скіф-Турбо

Ресурс турбокомпресора: від чого залежить і як його подовжити

Ресурс турбокомпресора: від чого залежить і як його подовжити

Турбокомпресор – справжнє серце сучасного потужного та економного двигуна. Він розкриває потенціал мотора повною мірою, але при цьому є одним із найбільш навантажених та дорогих агрегатів. Ресурс турбіни – питання, яке хвилює кожного власника турбованого автомобіля. Чому одні турбіни служать сотні тисяч кілометрів, а інші виходять з ладу передчасно? Від чого залежить цей ресурс та як його максимально подовжити? У наші дні ці питання є актуальними, як ніколи.

У цій статті ми намагатимемося розібратися, від чого залежить ресурс турбокомпресора та чи можна його подовжити в принципі.

 

Основні фактори, що впливають на знос турбін

 

Необхідно розуміти, що знос турбокомпресора є комплексним процесом, на який впливає безліч чинників. Серед них:

  • якість та стан моторної оливи (турбіна обертається з величезною швидкістю, а її єдиний захист – тонка масляна плівка: відхилення в якості, в'язкості або чистоті масла катастрофічно збільшує тертя та знос);

  • робочі температури (турбокомпресор передбачає роботу в екстремальних температурних умовах, адже турбінне колесо безпосередньо контактує з розпеченими вихлопними газами, які нагріті до 700-1000 градусів за Цельсієм, очевидно, що різкі перепади температур викликають деформації та прискорене зношування металевих частин);

  • механічні пошкодження (пил, бруд, пісок та інше сміття, що потрапляє через повітряний фільтр, пошкоджує елементи турбіни, порушує балансування ротора);

  • перевантаження (перевищення тиску всередині системи є небезпекою, тому що постійна експлуатація двигуна на максимальній потужності створює значні механічні та температурні навантаження на всі компоненти турбіни);

  • недбале ставлення до технічного обслуговування, його якості та термінів (будь-які несправності, наприклад, забита сітка маслоприймача або непрацюючий термостат, погано позначаються на роботі та зносі турбокомпресора, оскільки провокують зламання сполучених деталей).

Вочевидь, кожна деталь турбіни має критичне значення.

 

Найпоширеніші причини передчасного виходу з ладу

 

Сучасний турбокомпресор не дарма вважається «примхливим» пристроєм. Серед основних причин прискореного зношування системи багато факторів. Наприклад, це може бути так зване «масляне голодування». Виникає через низький рівень масла. Причини різні: від утворення джерел або затримки олії при запуску до підвищеної витрати двигуном (вже через несправності в самому ДВЗ).

Також при руйнуванні повітряного фільтра або розгерметизації патрубків усередину може потрапляти сміття. Тверді частинки, уламки кераміки (якщо зруйнований каталізатор або фільтр сажі) здатні завдати серйозних механічних пошкоджень. Ризик є і для впуску, й для випуску.

Ще однією причиною може стати перегрів турбокомпресора. Він виникає через високі навантаження та зламання системи охолодження (особливо актуально для рідинних систем).

Попадання повітря або вихлопних газів туди, де їх не повинно бути (витік до турбіни, витік наддуву, підсмоктування повітря на впуску) теж серйозна проблема. Це може призвести до перегріву й зниження ефективності, до перевантажень та забруднень.

Останнім, але дуже важливим фактором є людський фактор. Наприклад, виробничий брак пристрою чи окремих його елементів, або неякісний ремонт.

 

Як подовжити ресурс турбокомпресора: практичні поради

 

Очевидно, що причини та фактори, що впливають на роботу турбокомпресора та провокують його передчасне зношування, взаємопов'язані. Розв'язання цих проблем дозволяє помітно подовжити ресурс турбіни.

Серед ключових правил експлуатації, які забезпечать довге життя турбокомпресора:

  • бездоганне обслуговування масляної системи (своєчасно змінюйте олію, використовуйте тільки склади, які рекомендуються виробником, переконайтеся у дотриманні регламенту заміни, причому, не тільки олії, а й усіх сполучених фільтрів, також важливо контролювати рівень масла – це запобігатиме погіршенню ситуації при утворенні протікання);

  • правильний пуск та зупинка двигуна (після холодного пуску дайте двигуну попрацювати на холостому ході 30-60 секунд, це необхідно для прокачування олії по всіх каналах та прогріву олії до робочої в'язкості, а перед глушінням ДВЗ дайте йому попрацювати на холостому ході кілька хвилин), не газуйте на холодному двигуні, не зупиняйте роботу різко, через те, що масло утворює нагар, який поступово забиває канали та прискорює зношування;

  • використання якісних запчастин та правильний ремонт (обирайте оригінальні запчастини та вузли, уникайте дешевих аналогів, тому, що їх якість важко перевірити, звертайтеся тільки в автомайстерні з високим рівнем кваліфікації, не заощаджуйте на витратних матеріалах (при ремонті варто замінити ущільнювальні елементи та кріплення);

  • своєчасне обслуговування суміжних систем (турбокомпресор не існує у вакуумі, він – лише один з елементів автомобіля, тому слідкуйте за станом системи вентиляції, змінюйте повітряні фільтри, відстежуйте стан двигуна тощо);

  • контроль температури та тиску (уникайте надмірних навантажень та перегріву, звертайте увагу на показання манометра).

У принципі, всі ці рекомендації можна звести до однієї, але дуже важливої ​​практичної поради: ретельно та вчасно забезпечуйте турбокомпресору технічне обслуговування та ремонт (навіть якщо він дрібний та, здавалося б, незначний).

 

Ознаки того, що турбіна зношується

 

Помітити, що турбокомпресор або його окремі елементи знаходяться на межі виходу з ладу цілком можливо. Ось ознаки, які можуть сигналізувати про проблеми з турбіною:

  • зниження потужності двигуна;

  • збільшення витрати масла та/або сизий вихлопний газ;

  • чорний дим із вихлопної труби (при справній паливній системі);

  • виття, свист, скрегіт, гуркіт та інші нехарактерні звуки під час роботи турбіни;

  • поява сторонніх запахів, як правило, горілої олії;

  • шумна робота клапана вестгейту (хлопки, деренчання).

Пам'ятайте, що ресурс турбокомпресора значною мірою знаходиться в руках власника автомобіля.

Суворе дотримання регламенту обслуговування з використанням якісних матеріалів, коректна експлуатація, уважне ставлення до змін у роботі двигуна та своєчасна діагностика цілком здатні забезпечити тривалу та безпроблемну службу турбіни.

Зрештою, турбокомпресор справді не терпить зневаги.

Інші статті