Продавець Скіф-Турбо розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
73 відгуків
+380 (96) 307-63-97
+380 (66) 746-22-28
+380 (96) 044-21-60
69000, вулиця Олександрівська, 35, Офіс 612 Бізнес центр "Елемент", Запоріжжя, Україна
Кошик
Скіф-Турбо

Чавунні корпуси турбокомпресорів: чому вони залишаються стандартом у двигунобудуванні

Чавунні корпуси турбокомпресорів: чому вони залишаються стандартом у двигунобудуванні

Сьогодні нікого не здивуєш турбованим транспортним засобом. Чавунні корпуси турбокомпресорів не є виключно елементом конструкції техніки спеціального призначення. Турбіна пішла в народ та багато хто прагне встановити її навіть там, де спочатку її не було. А ряд виробників спочатку включає цей елемент та машини мають турбокомпресор вже, коли сходять з конвеєра.

У цій статті ми поговоримо про те, що дає наявність турбіни у конструкції автомобіля, а також чому чавунні корпуси турбокомпресорів є залізобетонним стандартом у машинобудуванні сучасності.

 

Що таке турбокомпресор й в чому полягають його переваги

 

Серед основних елементів конструкції турбокомпресора:

  • крильчатка (вона ж колесо турбіни);

  • корпуси підшипників та компресора (холодний равлик);

  • колесо компресора (воно повітряна крильчатка);

  • вал та масляні канали;

  • гарячий равлик.

Саме останній елемент є тим самим чавунним корпусом турбокомпресора, про який ми говоримо у цій статті.

Конструкція турбіни дозволяє використовувати відпрацьовані гази для підвищення тиску у впускній камері двигуна внутрішнього згоряння. Що це дає? Безліч плюсів, серед яких:

  • збільшення потужності ДВЗ;

  • зниження обсягу палива, яке потрібне техніці;

  • зменшення токсичності вихлопних газів;

  • можливість заощадити на монтажі потужнішого двигуна;

  • продовження терміну експлуатації ДВЗ, оскільки його робота буде стабільнішою.

А ще, кожен власник машини з турбонаддувом відзначає глибокий гуркітливий звук при роботі, який вважається приємним.

 

Чи є у турбокомпресора недоліки?

 

Ніщо не ідеальне та наявність турбіни має й мінуси. Щоправда, вони досить відносні. Так, ремонт турбокомпресора влетить у копійчину й це неминуче, адже залишити все «як є» не вийде. Турбіна, яка працює некоректно, є прямою загрозою для двигуна внутрішнього згоряння, якщо він взагалі буде здатний працювати.

Також турбокомпресор вимагає налаштування, причому це справді тонка робота, виконання якої вимагає і наявності спеціального інструменту, і теоретичних знань, і, що особливо важливо, досвіду в цьому питанні.

У принципі, так звані «недоліки» турбіни – лише плата за її позитивні властивості. Як відомо, хочеш найкращого – плати більше.

 

Чому корпуси турбокомпресорів – чавунні?

 

Питання, чому всі корпуси турбокомпресорів виготовляються з чавунного сплаву, можна вважати актуальним. Адже в наші дні нержавіюча сталь постійно покращується та набуває все більше позитивних технічних властивостей. Але чавунні корпуси турбокомпресорів залишаються незаперечним законом у сучасному двигунобудуванні.

Причин кілька. Серед них:

  • стійкість до високих температур;

  • стійкість до дії агресивних хімічних речовин;

  • високі характеристики міцності.

І – так, всі ці якості у жароміцного чавуну з додаванням нікелю помітно вищі, ніж у сталі та інших металевих сплавів. А саме з цього матеріалу й виробляють чавунні корпуси турбокомпресорів, які також називають гарячими равликами.

Можливо, у майбутньому ситуація зміниться, але на цей час ще немає очевидних передумов для подібних змін. Тому в конструкції турбокомпресорів використовуються литі чавунні корпуси. Й, до речі, їх можна вважати найбільш міцним та довговічним елементом вузла загалом. Гарячий равлик є тією частиною турбокомпресора, яка вкрай рідко виходить з ладу внаслідок звичайного зношування. Як правило, проблеми саме з нею виникають лише через серйозні механічні навантаження, які виникли в процесі дорожньо-транспортної пригоди.
Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner