Продавець Скіф-Турбо розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
72 відгуків
+380 (96) 307-63-97
+380 (66) 746-22-28
+380 (96) 044-21-60
69000, улица Александровская, 35, Офис 612 Бизнес центр "Элемент", Запоріжжя, Україна
Кошик
Скіф-Турбо

Принцип роботи турбокомпресора дизельного двигуна

Принцип роботи турбокомпресора дизельного двигуна

Система турбонаддуву є конструкцією, що включає турбінне колесо, турбокомпресор і багато іншого. Вона активно використовується для встановлення в автомобілі різних марок та різного цільового призначення. Можна сказати, що турбіни у всіх на слуху. І це не дивно. Ми розповімо, у чому переваги цієї системи чому бензинова турбіна не підійде для дизельного двигуна. Також ви загалом дізнаєтеся про основні принципи роботи системи турбонаддуву.

 

Переваги системи турбонаддуву для дизеля

 

Збільшити потужність автомобіля можна, якщо встановити інший двигун. Проблема полягає в тому, що цей змінний агрегат має ідеально сісти на штатне місце. А підібрати потужніший двигун внутрішнього згоряння, що володіє тими ж габаритами, вагою і формою може бути не просто складно. Іноді це взагалі неможливо. Тому встановлення системи турбонаддуву є оптимальним варіантом. Її наявність дозволяє:

  • підвищити потужність наявного двигуна;
  • добитися вищого ступеня очищення вихлопних газів;
  • знизити витрати палива.

В принципі, переваги турбіни абсолютно ідентичні для бензинових та дизельних моторів.

 

Турбокомпресор, інтеркулер та інші елементи турбіни

 

У конструкції будь-якої системи турбонаддуву присутні такі вузли:

  • 2 клапани (регулювальний та перепускний);
  • компресор, через який йде чисте повітря;
  • випускний колектор;
  • інтеркулер;
  • крильчатка турбінного колеса в корпусі равлика.

Зверніть увагу, що кожна деталь турбіни є виключно важливою. Неробочий актуатор (він регулювальний клапан, вакуумний або електричний) стане причиною неконтрольованого зростання тиску в системі. Ламання інтеркулера призведе до зниження обсягів чистого повітря, що надходить. А заклинювання турбінного колеса взагалі призведе до руйнівних наслідків.

 

Як працює система турбонаддуву

 

Основною особливістю системи турбонаддуву є використання вихлопних газів. Замість того, щоб одразу видавати їх назовні, система спрямовує гази на турбінне колесо. А його встановлено на одному валу з компресором, який відповідає за подачу кисню зовні. Таким чином, в камеру згоряння потрапляє набагато більше повітря, причому під значно вищим тиском. Інтеркулер використовується для охолодження, адже у холодному вигляді цей газ займає менше місця.

Важко повірити, але вся ця система здатна давати +25% потужності дизельного двигуна.

 

Чим відрізняються турбіни для бензину та дизеля

 

Конструктивно турбіна, розрахована на встановлення в дизельний агрегат, нічим не відрізняється від пристрою, який можна монтувати в машину, що працює на бензині. Проте ці системи є взаємозамінними. Так у чому ж справа? Відмінності полягають у матеріалах виготовлення всіх складників.

При згорянні бензину утворюються вихлопні гази з вищою температурою. Якщо дизель дає максимум 850 градусів, відходи згоряння бензину можуть нагріватися до 1000 градусів. Очевидно, що різниця в цілих 150 градусів — зовсім не жарт. Тому турбіни для бензинового двигуна виготовляються із матеріалів, які цієї температури не бояться.

Підвищена жаростійкість відрізняє бензинові турбіни від дизельних.

 

Коли починається «турбопідхоплення» на дизелі

 

Багатьох хвилює питання, коли починається так званий «турбопідхоплення» на дизельному двигуні. Це момент, коли машина буквально вистрілює. На думку низки фахівців, які використовують дизель, цей етап має наступати при 1700-1800 оборотах на хвилину. Також потрібно врахувати, що легке «просідання» потужності безпосередньо перед «підхватом» є цілком нормальним. Просто будьте готові до цього.

Насамкінець хочеться сказати, що система турбонаддуву є ефективною та надійною, але і вона потребує регулювання, ремонту або банального технічного обслуговування. І це та ситуація, в якій не варто покладатися на свої сили (відразу звертайтеся до спеціалістів). Робота всіх вузлів повинна бути повністю злагодженою, інакше ви будете більше часу проводити за ремонтом, ніж за кермом.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner