Продавець Скіф-Турбо розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
72 відгуків
+380 (96) 307-63-97
+380 (66) 746-22-28
+380 (96) 044-21-60
69000, вулиця Олександрівська, 35, Офіс 612 Бізнес центр "Елемент", Запоріжжя, Україна
Кошик
Скіф-Турбо

Що таке актуатор турбіни, як він працює

Що таке актуатор турбіни, як він працює

Сьогодні значна частина наших співгромадян регулярно користується власним автомобільним транспортом. Машина більше не є розкішшю (за винятком люксових моделей), перетворившись на звичайний засіб пересування. Не дивно, що кожен хоче отримати максимально потужне та практичне авто за мінімальних вкладень. І підвищити коефіцієнт корисної дії у двигуна внутрішнього згоряння справді можна. Все, що для цього потрібно — монтаж системи турбонаддуву. Просто ставте турбіну, і ваша машина стає помітно потужнішою, а отже і швидше.

У цій статті ми розповімо про один з елементів системи турбонаддуву, зокрема актуатор турбокомпресору. Ви дізнаєтеся про те, як він працює, його призначення, налаштування та основні ламання. Також ви переконаєтеся в тому, що турбонаддув є по-справжньому ефективним способом покращити ваше авто.

 

Переваги установки турбонаддуву


Завданням системи турбонаддуву є підвищення обсягів повітря, що надходить двигун внутрішнього згоряння. Це робить ДВЗ ефективнішим і дозволяє отримати більше потужності. Також існує думка, що сто турбіна сприяє утворенню менш токсичних вихлопних газів на виході. Нарешті, глибокий гуркітливий звук, характерний для роботи цієї системи, викликає позитивні емоції у більшості користувачів. У результаті турбіна пропонує:

  • підвищення потужності;
  • економію палива;
  • зниження шкоди для довкілля.

Але турбонаддув не можна використати, якщо не працює актуатор. І ми розповімо чому.

 

Призначення актуатора у конструкції турбіни


У актуатора турбіни є кілька назв. Цей елемент позначають як «вестгейт» (що буквально перекладається як "ворота для відходів"), надлишковий клапан або вакуумний регулятор. Усі ці назви цілком підходять, адже основним призначенням актуатора є скидання надмірного обсягу вихлопних газів. Таким чином деталь захищає як саму турбіну, так і двигун внутрішнього згоряння від надлишкового тиску і перевантаження, яке неминуче за ним піде.

 

Принцип роботи актуатора турбонаддуву


Вакуумний регулятор, він актуатор, спрацьовує на високих оборотах ДВС. У цей момент у системі сильно зростає тиск як повітря, так і вихлопних газів. Якщо вестгейт не «робочий», якась частина механізму виходить з ладу через перевантаження. Проте справний актуатор просто скидає частину вихлопних газів. Вони проходять повз турбінне колесо. З одного боку, це знижує загальну ефективність системи. Зате ваш автомобіль залишається цілком справним.

 

Як налаштувати актуатор турбіни


В принципі, настроїти актуатор турбіни можна власноруч. Особливо з огляду на те, що деякі моделі дозволяють дістатися до нього навіть без вилучення компресора. Для роботи буде потрібний мінімальний набір інструментів, який напевно є у кожного автомобіліста. А саме: пасатижі та ключ на 10. Далі вам доведеться:

  • зняти турбокомпресор (якщо це все ж таки необхідно);
  • видалити скобу штока та послабити гайку;
  • підтягувати регулювальний гвинт (крутіть ліворуч) аж до того, коли при постукуванні по заслінці не пропаде деренчання;
  • виконати складання механізму у зворотному порядку.

Тут потрібно врахувати кілька моментів. По-перше, чим тугіше затягнутий гвинт регулювання, тим вище навантаження на мембрану актуатора (важливо не перестаратися). Крім того, турбонаддув дуже ефективний, коли правильно налаштована система. В іншому випадку, цей механізм може стати джерелом небезпеки для всього автомобіля. Тому, можливо, варто довірити всі процедури, пов'язані з ремонтом та регулюванням системи професіоналам.

 

Ламання актуатора, що трапляються найчастіше


Існують вакуумні та електричні актуатори. Вони виходять з ладу з різних причин. Загалом, це може бути:

  • розрив мембрани;
  • ламання електродвигуна;
  • механічне зношування черв'яка і шестерень;
  • несправності інших електричних елементах.

Відразу зазначимо, що ремонт актуатора турбіни в домашніх умовах неможливий. Тому є пара дуже суттєвих причин. Наприклад, для визначення причини несправності потрібно провести діагностику. А вона вимагатиме обладнання, яке не знайдеш у гаражі. Крім того, важливість вестгейту не можна переоцінити. Якщо ви щось зробите не так, знадобиться ремонт інших елементів системи турбонаддуву.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner