С развитием систем форсирования стало понятно, что простая прямая зависимость (больше обороты двигателя – больше подача воздуха) не всегда действенная. Поэтому инженеры придумали способ контролировать процесс наддува в определенном режиме или в автоматическом режиме с помощью электроники. Оба способа отличаются лишь тем что в первом случае VNT механизм турбины приводиться в рух мануально, а в другому сервоприводом або ж будь-яким іншим способом, заснованим на електронному взаємодії. Сам же принцип керованості потоком розпечених газів залишається однаковим – заслінки утворюють більший або менший зазор для проходження газів до лопаток турбінного колеса.
Со временем эти подвижные элементы могут обрастать нагаром, коррозионными слоями цветного и черного металла (корпус, как правило, изготовлен из чугуна). Разумеется, способность полностью открываться и закрывать становится невозможной и происходит уменьшение диапазона управления. Своевременная чистка VNT механизма может помочь избавиться от данной проблемы, но это сделать самостоятельно не то чтобы сложно, а долго. Действительно, закоксованный нагар отчистить без повреждения поверхностей очень проблематично, не говоря уже о нормальном удалении загрязнителя со вех полостей.
Наша компанія займається не тільки продажем, але і ремонтом турбокомпресорів, а отже має надійне обладнання для швидкого видалення нагару. Переважно це гідроакустичні ванни і інші пристосування. Механічно позбавлятися від цього вкрай небажано.
Якщо ж спостерігалися випадки коли клинить геометрії турбіни – неодмінно задумайтеся про якнайшвидшої профілактики сайту. Можливо знадобиться не тільки очищення, але й огляд на предмет підтікання масла в компресорну частина. Саме це стає першопричиною швидкого накопичення нагару, адже олія не встигає як слід прогоріти під час детонації палива і викидається за межі камери згорання у вигляді перегрітого жирного субстрату, який має меншу в'язкість, однак збільшену проникність в пористі речовини типу сажі. Не тягніть з оглядом, довірте справу професіоналам.