Покоління V-образних двигунів відкрили ЯМЗ 236/238. Це дітища Ярославського моторного заводу, який ще в далеких 50-х роках зробив досить велику роботу, подарувавши всьому радянському союзу величезний ривок в плані продуктивності великовантажного транспорту. Проте пізніше поширення вони отримали і на іншій техніці:
· Будівельна;
· Сільськогосподарська (К700);
· Дорожня;
· Військова (Бтр);
· Генератори в лікарнях;
· Кораблі річкового і морського сегмента і т. д.
Потужність чотирьох тактів нового дизеля в сукупності з відмінною компактністю давали неперевершені показники продуктивності в самий розпал розвитку могутньої держави. Однак незабаром і цього здалося мало. Конструкційні зміни вносити вже не було сенсу, оскільки більшість машин вже працювали на модифікаціях цієї силової установки. Рішенням стала турбіна на ЯМЗ-238, яка і дала відчутний приріст там, де його вже неможливо було отримати без значного збільшення продуктивності.
Як вдалося модернізувати старий силовий агрегат
Оскільки впускний колектор, як і випускний у обох модифікацій знаходиться в розвалі корпусу двигуна, зробити турбіну під нього не склало ніяких труднощів. Технологія розкручування ротора збереглася така ж, як і на рядні 4-хтактном. При цьому 50-річні «ветерани» ще можуть принести величезну користь, містячи в собі якість матеріалів і чудове прагнення радянських конструкторів зробити все в найкращому вигляді.
Якщо говорити про машинах, таких як вантажні, тягачі або трактора, то в корпусі моторного відділення не було передбачено місце під нагнітач, однак при невеликій вправності все ж можна домогтися ергономічної модернізації.
Сучасні трактори та вантажівки мають продуманий дизайн і Ярославська турбіна ТКР 9 для МАЗ також туди стає. Спочатку з конвеєра вантажівки сходять з передвстановленою системою форсування, маючи підвищені показники економічності, так і продуктивності.
Наша компанія піклується про те, щоб будь-які роботи по установці або ремонту турбін стали швидкими, якісними і довговічними.