История Павловского автобуса.

Принцип работы турбокомпрессора был запатентован в 1905 г., но в начале 20-го века конструкторы не могли дать ответ на вопрос: как контролировать работу турбины при резком изменении оборотов, особенно это касалось переключения передач. К ответу инженеры шли несколько десятилетий, хотя турбокомпрессор уже активно использовался авиацией и моряками, а так же после бензиновых моторов их успешно стали использовать и на дизельных изделиях.
Перший позитивний досвід застосування турбіни на автомобілі з'явився лише у 50-ті роки минулого століття, це були гоночні машини Формули-1, слідом за нею машини інших чемпіонатів. Але це пояснювалося постійною максимальною швидкістю болідів, а не вирішенням головної проблеми контролю турбіни. Це підтверджується в кінці 50-х провалом спроби автовиробника GeneralMotors встановити турбокомпресор на серійну машину. Дана спроба ввела в ужиток фахівців і автомобільної громадськості такі поняття, як: "турбояма", "турболаг" ― турбіна при розгоні з малих оборотів майже не реагувала, а на великих оборотах в циліндри подавався занадто великий об'єм повітря. Компанія GeneralMotors, на той момент, відмовилася від використання компресора.
Минуло ще десятиліття і в кінці 60-х років інженер Міхаель Мей, запропонував значно зменшити конструкцію турбіни, що дозволило зменшити кількість повітря на великих оборотах. І той-же маленький розмір, завдяки невеликій вазі і інерції, набагато швидше реагував на набір оборотів. Це почули в знаменитому Porsche. Вони спільно з компанією ККК початку 70-х відкрили еру турбін в автомобілебудуванні.
А скористатися результатами їх праць можливо, якщо потрібно купити турбіну ПАЗ для збільшення потужності на цьому автобусі при економії грошей на паливо. Оригінальні турбіни на ПАЗ компанії Альянс Турбо і Скіф-Турбо доставлять по всій території України і РФ.