Спроба збільшити момент бульдозера: турбіна для трактора Т-150КД
З появою колісного варіанти трактора Т-150, стало ясно, що його використання виправдане на дорогах з асфальтобетонним покриттям або твердих грунтах. На такій поверхні він міг реалізувати всі свої достоїнства і за рахунок відсутності пробуксовки, економив дизельное пальне на 15-20%, в порівнянні з гусеничним аналогом. Тому конструкторами ХТЗ було прийнято рішення про встановлення додаткових гідравлічних приводів і бульдозерного обладнання на Т-150К. Така модифікація отримала індексне позначення Т-150КД.
Від базової комплектації він відрізнявся лише наявністю додаткового обладнання і вдосконаленим гідронасосом. У базовій комплектації стояв двигун СМД-62 з турбіною для трактора Т-150КД – ТКР-11Н1. Після модернізації трактор отримав новий, більш надійний і потужний двигун ЯМЗ-236, не володіє турбонаддувом, але в той же час розвиває потужність на 10% більше свого попередника.
Якість турбіни було досить специфічним. Вона постійно вимагала належного догляду і обслуговування. Тепловіддача безпосередньо залежала від якості масла і ступеня очищення повітря. Вона вимагала обслуговування, яке було неможливо в складних умовах експлуатації. Багатьом довелося додатково придбати турбіну для ХТЗ. З-за виходу з ладу турбокомпресора, бульдозер втрачав в потужності і відповідно падав крутний момент, який був йому вкрай необхідний для впевненої роботи. Він просто не справлявся, з'являлися пробуксовки на місці, переміщення грунту і сипучих вантажів було можливо тільки дрібними партіями. Поломка турбіни відразу позначилася на продуктивності і вимагала негайної заміни.
Сучасна турбіна для трактора Т-150КД створена спеціально для експлуатації в складних умовах і при мінімальному обслуговуванні зможе прослужити досить тривалий час.