Універсальний трактор Т-158: СМД-60 і турбіна для трактора Т-158

Універсальний трактор Т-158: СМД-60 і турбіна для трактора Т-158
Після того, як з конвеєра почали сходити перші Т-150К, промисловість вимагала створити на його базі універсальний тягач для роботи з причепами в складних умовах, що вимагають отличной прохідності тягача. Конструктори прийняли рішення використовувати в якості бази Т-150К з нізкообертовим СМД-60, дооборудованным турбокомпресором ТКР-11Н1. Пізніше з'явилася версія з модифікованим двигуном СМД-62. Також була вдосконалена КПП.
Від базового аналога промисловий трактор відрізнявся відсутністю обладнання для роботи з сільськогосподарськими агрегатами. Замість них були встановлені буксирувальний гак в районі валу відбору потужності і сідельний причіпний пристрій на задній вантажний майданчику. Такі рішення дозволили застосовувати його разом зі всіма, наявними на той час, пневмоколісними причепами та напівпричепами вагою до 20 т.
Благодаря применению двигателей СМД-62/63, которые отличались только способом пуска (62 запускался пусковым двигателем, а 63 – электростартером), и новейшей коробке переключения передач в комплексе с турбиной для трактора Т-158 удалось достичь повышенных скоростей. При движении по дороге с твердым покрытием с прицепом весом 20 т максимальная скорость составила 30 км/ч. И это с сохранением маневренности и проходимости. Благодаря всем этим качествам трактор стал пользоваться большой популярностью. Однако из-за «детских» болезней обычно дополнительно нужно было купить турбину для ХТЗ. Вона зазнавала великих навантажень при сильній запиленості і неналежному догляді.
Якщо купити турбіну для ХТЗ, зроблену з сучасних матеріалів, то можна не турбуватися про її довговічності. Вона створена спеціально для застосування в складних умовах з постійним навантаженням і не вимагає яких-небудь додаткових обслуговуючих робіт.