Як правильно запускати турбований двигун

У момент запуску, вихлопні гази, потрапляючи в корпус турбіни розкручує ротор турбокомпресора. Обороти обертання ротора невеликі, але все ж він обертається. У той самий момент, масло для змащування підшипників турбокомпресора надходить із запізненням у кілька секунд. В ці кілька секунд, вал обертається майже в сухих підшипниках. Принцип роботи вала і підшипників, такий, що коли подається масло під тиском - вал займає зважене стан. Вал не третя про бронзові підшипники, а ковзають в масляній плівці. Цей принцип називається "робота на масляному клині". Звідси і йдуть підвищені вимоги до якості масла і роботи масляного насоса. Масло повинне застосовуватися тільки рекомендоване заводом-виробником двигуна і не втратило своїх фізико-хімічних властивостей. Якщо масло вже відпрацювало свій ресурс, то його властивості не дозволять утримувати вал у зваженому стані. Відбуватиметься підвищене тертя між віссю вала і підшипниками. Як наслідок - різке підвищення температури в місцях сполучення. Що може призвести до споювання підшипника з віссю вала, або наворачиванию бронзи на шийки вала. У цих випадках зазвичай вісь валу набуває синій колір мінливості.
Така ж картина буде спостерігатися і при недостатній тиск масла в системі. При низькому тиску масла, вал не зможе зайняти зважене стан. Як наслідок - критична температура в місцях сполучення втулки і вала.
Виходячи з вище перерахованого, в момент запуску двигуна, не рекомендується давати різкий газ, поки тиск масла в системі не досягне норми. Це час на різних типах двигунів різне. Існують двигуни на яких масляний насос починає працювати ще до запуску двигуна. Так само потрібно враховувати температуру навколишнього середовища. В'язке, застигле масло буде набагато довше заповнювати масляну систему турбокомпресора.