Продавець Скіф-Турбо розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
72 відгуків
+380 (96) 307-63-97
+380 (66) 746-22-28
+380 (96) 044-21-60
69000, вулиця Олександрівська, 35, Офіс 612 Бізнес центр "Елемент", Запоріжжя, Україна
Кошик
Скіф-Турбо

Несправності турбокомпресора!

Несправності турбокомпресора!

Пошук несправностей в турбокомпресорах.

На нормально працюючому двигуні, який своєчасно і якісно обслуговується, турбокомпресор може безвідмовно працювати протягом довгих років.

Прояв несправностей може бути наслідком:

 

  • поганий регулювання паливної апаратури;
  • недостатній тиск у масляній системі;
  • попадання в турбокомпресор сторонніх предметів;
  • забрудненого масла;
  • розбалансування ротора;
  • тривалої роботи двигуна на мінімальних обертах;
  • неправильної зупинки двигуна;
  • забруднення повітряного і масляного фільтрів.

 

Частотурбокомпрессоры знімають з двигуна без попередньої перевірки необхідності цього. Ремонт турбокомпресора можна робити, лише переконавшись у відсутності несправностей у двигуні. У більшості випадків це дозволяє уникнути даремної заміни турбокомпресора.

 

       

Найчастіше зустрічаються такі ознаки несправностей, пов'язаних з турбокомпресором:

 

  • двигун не розвиває повну потужність;

 

  • чорний дим з вихлопної труби;

 

  • синій дим з вихлопної труби;

 

  • підвищена витрата масла;

 

  • галаслива робота турбокомпресора.

 

  1. Низька потужність двигуна, чорний дим з вихлопної труби.

Обидва ознаки є следствиемнедостаточного надходження повітря в двигун, причиною чого може бути засмічене каналу підведення або його витік з впускного або випускного колектора. Для цього необхідно перевірити наступні елементи:

  • повітряний фільтр;
  • кріплення повітроводів;
  • випускний колектор, його ущільнення, систему випуску;
  • турбокомпресор (сліди тертя роторів турбіни і турбокомпресора).

 

Для початку потрібно запустити двигун, після чого прослухати шум видаваний турбокомпресором.

 

Маючи певний досвід, можна досить швидко визначити витік повітря між виходом турбокомпресора і двигуном по свисту, який виникає при цьому. Після цього перевірте, чи не засмічений повітряний фільтр.

 

Перевірте (у разі необхідності) кількість повітря, що поступає, користуючись технічними даними турбокомпресора. Потім заглушіть двигун, зніміть ущільнення між повітряним фільтром і турбокомпресором і перевірте відсутність або наявність викиду масла і турбокомпресора.

 

Перевірте відсутність пошкоджень гофри з'єднання повітряного фільтра і турбокомпресора, продуйте замінити повітряний фільтр.

 

Касета повітряного фільтра повинна бути сухою.

 

Промийте і продуйте повітрям охолоджувач повітря, розташований між турбокомпресора і воздуховодом подачі повітря на двигун. Переконайтеся у відсутності проривів вихлопних газів з під кріплень вихлопного колектора, перевірте надійність кріплення різьбових з'єднань вихлопного колектора.

Тепер пообертайте вал турбокомпресора, щоб встановити, чи вільно він обертається, чи немає підвищеного зносу або пошкодження ротора турбіни або турбокомпресора. Зазвичай вісь завжди має невеликий люфт, але якщо при обертанні турбокомпресора рукою ротор турбіни і турбокомпресора зачіпає або треться об корпус, у наявності явний знос, що вимагає капітального ремонту турбокомпресора.

 

Якщо після перевірки всіх елементів, несправності не виявлено, значить, падіння потужності виникло не через турбокомпресора. Необхідно шукати несправності в самому двигуні.

 

 

 

            2.Синій дим з вихлопної труби.

 

Поява синього диму є наслідком згорання масла, причиною якого може бути або його витік в турбокомпресорі, або несправність у двигуні. Потрібно перевірити наступні елементи:

 

  • повітряний фільтр;
  • трубу зливного маслопроводу і сапуна двигуна.

 

Перш за все, перевірте повітряний фільтр: будь-яка перешкода на шляху повітря до турбокомпресора може стати причиною витоку масла з боку турбокомпресора. У цьому випадку за ротором турбокомпресора утворюється розрідження, що викликають засмоктування масла і середнього корпусу.

 

Наступним етапом перевірки буде зняття корпусів турбіни і турбокомпресора для перевірки вільного обертання вала і відсутність пошкоджень роторів.

 

Потім перевірте зливний маслопровід від турбокомпресора до корпусу двигуна на відсутність пошкоджень, звужень і пробок.

 

 

 

  

  

Засмічення цього маслопроводу або підвищений тиск в картері двигуна (у більшості випадків викликається засмічення системи вентиляції картера) проводить до того, що з турбокомпресора масло не повертається в масляний картер двигуна. Перевірте, не чи підвищений тиск газів в картері.

 

Використовуйте масло рекомендована виробником для двигунів з турбонаддувом!

 

Не слід упускати з уваги той факт, що в масляний картер зливається не тільки масло, в ньому присутня також частина відпрацьованих газів і стисненого повітря з турбіни і турбокомпресора. У цій суміші на одну частину олії припадає 4-5 частин газів.

 

В останню чергу зніміть випускний колектор двигуна і перевірте наявність слідів масла. Якщо сліди масла не виявлені – шукайте несправність у двигуні.

 

 

3.Підвищена витрата масла

(без синього диму).

 

Перевірте повітряний фільтр, а потім кріплення корпусу турбіни турбокомпресора і тиск в ньому. Оцініть люфт в роторі турбокомпресора, перевірте відсутність слідів зносу від тертя ротора турбокомпресора і турбіни про стінки відповідних корпусів. Це виявляється по люфту валу ротора турбокомпресора.

 

Якщо нічого незвичайного не виявлено, слід шукати несправність за межами турбокомпресора. Іноді постійна витік масла відбувається через турбіну турбокомпресора при тому, що вона знаходиться в справному стані. Практика показує, що «винен» в цьому засмічений зливний маслопровід або підвищений тиск в масляному картері двигуна. Як вже роз'яснювалося вище, з цього маслопроводу тече не тільки масло, але і велика кількість газів. Ідеальною формою для цього маслопроводу була б, тому пряма труба, що відходить від турбокомпресора і без вигинів йде в масляний картер двигуна, висновок якої в картері розташовувався трохи вище нормального рівня масла в ньому.

Важливим є також діаметр маслопроводу. У разі турбокомпресорів невеликого розміру, також як Garrett 73.704 або 3LD Holset-KKK-Shwitzer, діаметр маслопроводу становить 20 мм. Як говорилося вище, в ідеалі труба маслопроводу повинна безпосередньо, без вигинів і горизонтальних частин, з'єднати турбокомпресор з картером двигуна. Однак більшість зливних маслопроводів дуже рідко буває подібної форми. При значному зносі двигуна виникають труднощі зі зливом масла.

 

 

4. Галаслива робота турбокомпресора.

 

Якщо турбокомпресор шумить при роботі, слід перевірити наступні елементи:

 

  • кріплення повітроводів;

 

  • систему випуску;

 

  • підшипники (відсутність пошкоджень через брак масла або забрудненого масла)

 

Перевірте всі трубопроводи,що знаходяться під тиском: вхід або вихід турбокомпресора, систему випуску.

 

Повністю зніміть зливний маслопровід і трубку сапуна. Ретельно перевірте, чи не засмітилася і не пережаті вони.

 

Перевірте легкість обертання осі турбіни і відсутність тертя роторів турбіни і турбокомпресора і їх пошкодження сторонніми предметами. Якщо встановлено, що ротори труться або пошкоджені, зніміть і замініть турбокомпресор.

 

Ні в якому разі не використовуйте герметик для кріплення подає і зливного маслопроводів турбокомпресора. Більшість герметиків при контакті з гарячим маслом розчиняються в ньому. Таке забруднене масло може пошкодити підшипники і кільця турбокомпресора.

 

Дуже часто залишки герметика викликає засмічення масляних каналів всередині турбокомпресора.

  

Не забудьте змастити турбокомпресор перед його установкою.

 

Промийте двигун,замініть масло, встановіть новий масляний і повітряний фільтри.

 

Слід звертати увагу на правильність запуску і зупинки двигуна з турбокомпресором. Якщо заглушити двигун, що працює на високих обертах, турбокомпресор продовжує обертатися без змащення, тому що тиск моторного масла майже дорівнює нулю. При цьому ушкоджуються підшипники і кільця турбокомпресора.

 

Крім того, дуже важливо дати двигуну попрацювати на холостих обертах мінімум 30 секунд, перш ніж давати йому повну навантаження (з тих же причин що і при зупинці).

 

Потрібно регулярно замінювати масло і масляний фільтр, використовувати масло, подходящеедля даного турбокомпрессорного двигуна і враховуючи кліматичні умови роботи.

 

Основними причинами несправностей є витоку повітря і відпрацьованих газів. Витоку завжди виробляють шуми з-за втрати газів або повітря завжди знижується продуктивність турбокомпресора, що, отже, зменшує потужність двигуна. Недолік повітря може бути причиною чорного диму, що виходить з вихлопної труби. Іноді, не знайшовши несправність, шум можна усунути заміною турбокомпресора.

 

 

Недолік олії.

 

Першим виходять з ладу із-за нестачі масла підшипники. Після виходу з ладу одного або декількох підшипників можуть послідувати інші пошкодження, такі як тертя роторів турбіни і турбокомпресора, зношеність ущільнювальних кілець. В гіршому випадку може навіть тріснути вісь турбіни.

 

 

 

В нормальних умовах вал ротора і підшипники працюють при температурах 60-90 градусів С.

 

У разі нестачі масла, різко збільшується тепловіддача на ротор турбіни. Це тепло в сукупності з теплом, що виділяється при терті в підшипниках, піднімає температуру вала до приблизно 400 градусів С, проводячи до коксування залишку масла і викликаючи перегрів валу.

 

Крім того, перегріваються всі підшипники і середній корпус. Останній деформується, а матеріал підшипників наварюється на вал ротора турбокомпресора.

 

У випадку биття вала виникає, значні пошкодження на зовнішніх частинах впускного каналу, а ущільнювальні кільця втрачають свої властивості.

 

Через зношування підшипників лопатки ротора турбокомпресора вдаряються про внутрішню його частину і пошкоджуються.

 

При високій температурі, що виникає внаслідок тертя при битті вал, підшипники плавляться.

 

 

 

Потрапляння сторонніх предметів.

 

Потрапляють з двигунів, наприклад, частини клапанів, поршнів або поршневих кілець, викликає серйозні ушкодження ротора турбокомпресора.

 

Ушкодження ротора турбокомпресора можуть бути викликані безліччю причин. Наприклад, якщо у впускний канал турбокомпресора потрапляє твердий предмет, краю лопаток ротора турбокомпресора збиваються, а якщо м'який (шматок тканини або гуми) гнуться.

 

Абразивні матеріали, такі як пісок або бруд, швидко сошліфовивают лопатки ротора турбокомпресора. Це може бути викликано витоку між повітряним фільтром і турбокомпресором.

 

 

 

Наслідком цього явища буде також розбалансування валу ротора турбіни і турбокомпресора. Після цього подальшого повреждениянеизбежны.

 

Разбалансированный ротор может повредить подшипники. При скоростях вращения, достигающих 130.000 об/мин, даже легкий дисбаланс может увеличиться до огромных размеров.

 

 

Загрязненное масло.

 

Турбокомпрессор смазывается фильтруемым маслом. При загрязнении масла происходят повреждения деталей.

 

Кроме того, при этом быстро изнашивается рабочая поверхность подшипника. Рабочая поверхность в некоторых местах повреждается настолько, что даже каналы для подвода масла начинают закрываться.

 

В крайних случаях внутренняяи наружная поверхности подшипников изнашиваются настолько,что полностью удаляется слой олова.

 

Густое масло задерживается на внутренних перегородках среднего корпуса и снижается герметичность, вызывая большие утечки масла. Густое масло может также закоксоваться под воздействием тепла, и затем стать причиной последующих повреждений подшипников и уплотнений.

 

Загрязнения могут даже глубоко процарапать внешнюю поверхность подшипника.

 

Відкладення закоксованого масла на роторі турбіни може бути викликана дефектом системи герметичності турбокомпресора, забрудненою олією в корпусі осі або відтоком масла в систему випуску з-за сильного зносу самого двигуна. Це може бути також викликано підвищеним тиском в масляному картері двигуна, засміченням зливного маслопроводу турбокомпресора або забрудненням повітряного фільтра.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner